هراری، یووال نوح

یووال نوح هراری (به عبری: יובל נח הררי) (زاده ۲۴ فوریهٔ ۱۹۷۶) تاریخ‌دان اسرائیلی و استاد تاریخ دانشگاه عبری اورشلیم است که دو کتاب پرفروش بین‌المللی انسان خردمند: تاریخ مختصر بشر و انسان خداگونه: تاریخ مختصر آینده را نوشته است. کسانی چون بیل گیتس و باراک اوباما نوشته‌های یووال هراری را ستوده‌اند. او در سال ۲۰۱۸ کتاب بیست‌ویک درس برای سده بیست‌ویکم را منتشر کرد.

یووال هراری به اوضاع و شرایط کنونی و آینده انسان خردمند علاقه‌مند است. بیش‌تر پژوهش‌های او پاسخ به پرسش‌های تاریخی در مقیاس کلان اند: چه ارتباطی میان تاریخ و زیست‌شناسی وجود دارد؟ تفاوت‌های بنیادین میان انسان‌ها و دیگر جانوران چیست؟ آیا تاریخ به سمت و سوی خاصی گرایش دارد؟ از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم؟ در سال ۲۰۱۷ یووال هراری در مقاله‌ای بیان کرد، که با ادامهً پیشرفت در فناوری و به‌ویژه در زمینهٔ هوش مصنوعی تا سال ۲۰۵۰ طبقه اجتماعی تازه‌ای در میان مردم به نام طبقه بدون استفاده پدیدار خواهد شد. انسان‌هایی که بیکار نیستند، بلکه استخدام‌نشدنی اند. او همچنین می‌افزاید، که مواجهه و رسیدگی به مشکلات این طبقه اجتماعی تازه از نظر سیاسی و اجتماعی و اقتصادی یکی از چالش‌های بزرگ بشر در آینده است. او در بارهٔ رفاه جانوران به‌ویژه حیوانات اهلی بارها سخنرانی کرده و یک گیاهخوار است. او در نوشتاری در روزنامهٔ گاردین با نام کشاورزی صنعتی یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌ها در طول تاریخ است می‌گوید: سرنوشت جانورانی که به شیوهٔ صنعتی پرورش داده می‌شوند، یکی از بزرگ‌ترین مسئله‌های اخلاقی این دوره است.

هراری دو بار در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ به دلیل «خلاقیت و اصالت آثار» جایزهٔ پولونسکی ا دریافت کرده‌است. همچنین در سال ۲۰۱۱ به دلیل نگارش مقالاتی در بارهٔ تاریخ نظامی، جایزهٔ انجمن تاریخ نظامی مونکادو را دریافت کرد. هراری در سال ۲۰۱۲ مفتخر به .عضویت در فرهنگستان علوم اسرائیلی‌های جوان شد

هراری، یووال نوح

Showing all 4 results

Show:
Scroll To Top
Close
Close
Shop
Sidebar
0 Wishlist
0 Cart
Close

My Cart

Shopping cart is empty!

Continue Shopping