لیف شیتز، میخائیل

میخائیل لیف شیتز» نویسنده کتاب «فلسفه هنر از دیدگاه مارکس» ۲۳  جولای ۱۹۰۵در اوکراین متولد و ۲۰ سپتامبر ۱۹۸۳ در مسکو از دنیا رفت. در حالی که از نزدیکان گیورگی لوکاچ بود، به شدت بر دیدگاه های مارکسیستی در مورد زیبایی شناسی تأثیر گذاشت. او همچنین مجموعه های مهمی از ادبیات اولیه مارکسیستی در مورد نقش هنر منتشر کرد. در سال 1975، او به عنوان عضو اصلی آکادمی هنر اتحاد جماهیر شوروی انتخاب شد. لیفشیتز که در 23 ژوئیه 1905 در ملیتوپل، شهری کریمه که در آن زمان بخشی از روسیه امپراتوری روسیه بود، به دنیا آمد، تحصیلات عالی را به عنوان دانشجوی هنر در “استودیوهای هنری و فنی عالی” در مسکو در اوایل دهه 1920 آغاز کرد.
او تحصیلات خود را در سال 1925 در آنجا به پایان رساند زیرا با مربیان مدرنیستی خود مخالف بود. در عوض، به او یک موقعیت تدریس در آنجا پیشنهاد شد. کار او آموزش فلسفه مارکسیستی به هنرمندان بود.

او تحلیلی از زیبایی شناسی را از دیدگاهی اساسا مارکسیستی دنبال کرد. ایده‌های او در وخوتماس بحث‌برانگیز شد، بنابراین مجبور شد در سال 1930 آنجا را ترک کند. به جای آن در موسسه مارکس-انگلس مسکو به او پیشنهاد کار داده شد، جایی که او با فیلسوف بزرگ مارکسیست گیورگی لوکاچ رابطه کاری برقرار کرد. لوکاچ خود اعتراف کرد که تحت تأثیر دیدگاه های لیفشیتز در مورد زیبایی شناسی مارکسیستی قرار گرفته است.

لیف شیتز، میخائیل

Showing the single result

Show:
Scroll To Top
Close
Close
Shop
Sidebar
0 Wishlist
0 Cart
Close

My Cart

Shopping cart is empty!

Continue Shopping