درویش پور، مهرداد

مهرداد درویش‌پور، (زاده شهریور ۱۳۳۹) جامعه‌شناس اهل ایران مقیم سوئد و آموزگار ارشد و پژوهشگر مددکاری اجتماعی در آکادمی بهداشت، مراقبت و رفاه در دانشگاه ملاردالن است.

وی در سال ۱۳۶۳ به همراه مادرش به‌عنوان پناهنده سیاسی به سوئد رفت، در سال ۲۰۰۳ از پایان‌نامه خود در جامعه‌شناسی در دانشگاه استکهلم دفاع کرد. وی تاکنون، چندین پژوهش در زمینه جنسیت، قومیت و خانواده داشته و به غیرت نیز پرداخته‌است.

کماکان درمورد خانواده، جنسیت و قومیت تحقیق می‌کند. مسئله عزت، مردانگی و برابری جنسیتی. ادغام، قدرت و تبعیض کودکان و جوانان بدون همراه و تازه‌وارد تحقیقاتی کرده‌است. درویش پور مقالات علمی بسیاری را منتشر کرده و در چندین گزارش در مورد وظایف دولت دربارهٔ زنان مهاجر، مسئله غیرت در مردان مهاجر و برابری جنسیتی در مدارس شرکت کرده‌است. کتاب «مهاجرت و قومیت. چشم‌انداز سوئد چند فرهنگی». شامل آخرین تحقیقات وی در مورد ادغام و توسعه برابری جنسیتی در میان کودکان و جوانان تازه‌وارد در سوئد است. وی همچنین تحقیقاتی را منتشر کرده‌است، «فرزندان ناتنی دولت رفاه – یک دیدگاه مقطعی در روابط قومی و تبعیض در سوئد». که مسائل ادغام و تبعیض را بیان می‌کند. مطالعه درویش پور ادعا می‌کند که شکاف بین داخلی و خارجی متأثر از تبعیض است.

وی باور دارد که ادغام یک رابطه متقابل است و وجود گروه‌های مهاجر می‌تواند به ادغام سوئد در تنوع جهانی کمک کند. درویش پور معتقد است این توضیح که تفاوت فرهنگی بین «سوئدی‌ها» و «مهاجران» دلیل اصلی شکاف زیاد است و شرایط و سبک زندگی مختلفی را به گروه‌ها ارائه می‌دهد نادرست است.

درویش پور مسئول پروژه تحقیق دربارهٔ ورود کودکان و جوانان تازه‌وارد و توسعه برابری جنسیتی در Sörmland و Västmanland است. این پروژه در سال اول قرارداد اجتماعی در دانشگاه ملاردالن تأمین شد و در ژانویه ۲۰۱۷ همراه با نیکلاس مونسون، استاد آموزش، ایلدیکو آزتالوس مورل، دانشیار جامعه‌شناسی و مگنوس هاپ، دکترای مدیریت بازرگانی در دانشگاه ملاردالن آغاز شد. .

(برگرفته از سایت ویکی پدیا)

درویش پور، مهرداد

Showing the single result

Show:
Scroll To Top
Close
Close
Shop
Sidebar
0 Wishlist
0 Cart
Close

My Cart

Shopping cart is empty!

Continue Shopping