حقدار، علی اصغر

من به تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۴۴ خورشیدی در تبریز متولد شده‌ام.

اولین مقاله‌ام در دی ماه ۱۳۶۹ منتشر شد؛ از آن زمان، نوشتن را ادامه داده‌ام؛ از سال ۱۳۷۰ به کار ویراستاری هم پرداخته‌ام و تاکنون ویرایش نزدیک به بیست کتاب را بر عهده داشتم.

در این مدت من با به کارگیری آموزش فلسفی‌ام، در حوزه‌های تحقیقاتی تاریخ اندیشه در ایران معاصر، مشروطه پژوهی و ادبیات مدرنیستی ایران به نوشتن و خواندن و تحقیق مشغولم.

از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۳ در روزنامه انتخاب با سمت دبیر گروه آئین/نقد و عضو شورای سردبیری هم مشغول بوده‌ام. حاصل عمرم بیش از ۴۰ عنوان کتاب و بیش از ۳۰۰ مقاله در زمینه‌های سیاسی-تاریخی-معرفی و نقد کتاب چاپ شده است.

از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۹ جزو نویسندگان دائرة المعارف تشییع بوده و در آن مجموعه نگارش مدخل‌های فلسفی-عرفانی-کلامی و تاریخی را بر عهده داشتم؛ مدخل‌هایی هم برای دائرة المعارف زنان نوشته‌ام.

از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ سایتی به نام خودم در اینترنت داشتم و مقالات کوتاه اعم از معرفی و نقد کتاب و مصاحبه را نزدیک به ۵۰ عنوان در آن منتشر کرده‌ام. این سایت با آشفتگی سیاسی، تن به تعطیل داد.

من از سال ۱۳۸۲ مجموعه «اندیشه‌های ایرانی» در انتشارات کویر را پیشنهاد و دبیری آن را بر عهده گرفتم. در سال ۱۳۸۷ نیز دبیری مجموعه «اندیشه امروز ایران» را در نشر چشمه بر عهده داشتم.

حقدار، علی اصغر

Showing the single result

Show:
Scroll To Top
Close
Close
Shop
Sidebar
0 Wishlist
0 Cart
Close

My Cart

Shopping cart is empty!

Continue Shopping